Regio ZOU
Regio Lekstroom
Unicum ZOU

Nieuws

Upd@te

COVID 19 Digitalisering GLI / Leefstijl Netwerken / O&I UNICUM Huisartsenzorg UNICUM Huisartsenspoedzorg Zorgprogramma's

Gezocht: Kwaliteitsfunctionaris voor 32 uur per week!


9-6-2021

Wil jij een cruciale rol spelen in het bewaken en stimuleren van kwaliteit in de huisartsenspoedzorg? Ben je een kei in systematisch werken en weet je tact en doorzettingsvermogen in te zetten in de begeleiding van kwaliteitsdossiers? Vind je het leuk met het management de kwaliteit van zorg naar een hoger plan te brengen? Werk je graag met verschillende stakeholders en ben je in staat mensen ‘mee te krijgen’? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Aan UNICUM verbonden huisartsen zetten zich 7x24 uur in voor hun patiënten. Kwaliteit van zorg staat daarin centraal. Het is de missie van UNICUM om huisartsen hierbij te faciliteren. Dit doen we onder andere door de organisatie van huisartsenzorg op onze huisartsenspoedposten in Nieuwegein en Zeist. Voor onze huisartsenspoedposten zijn wij op zoek naar een:

Kwaliteitsfunctionaris (32 uur per week)

Als kwaliteitsfunctionaris draag je bij aan het ontwikkelen, uitvoeren en bewaken van het kwaliteitsbeleid op de huisartsenspoedposten. Een belangrijke taak is toezien op een goede werking van het kwaliteitssysteem, waarin leren van klachten en incidenten centraal staat. Als kwaliteitsfunctionaris voer je de regie over het verbeterproces op de huisartsenspoedposten en stimuleer je betrokkenen om te leren van ervaringen. Op die manier draag je actief bij aan een lerende organisatie.

De functie:

  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van kwaliteitsbeleid, procedures en protocollen ter bevordering van de professionalisering van zorg en dienstverlening. Op basis van trends en ontwikkelingen doe je concrete beleidsvoorstellen en vertaal je beleid naar concrete werkafspraken;
  • Je evalueert het kwaliteitsbeleid en adviseert directie en management over kwaliteitsvraagstukken: ontwikkeling, verbetering en aanpassing van het kwaliteitsbeleid;
  • Je bewaakt en stimuleert de naleving van het kwaliteitsbeleid. Daartoe organiseer je interne audits, signaleer je knelpunten, doe je verbetervoorstellen en bewaak je de uitvoering van verbetermaatregelen;
  • Je ziet toe op de jaarlijkse her-certificering van het kwaliteitssysteem, volgens de normen van de NPA;
  • Je ziet toe op een goede werking van het proces van melding en afhandeling van calamiteiten, incidenten en klachten. Je coördineert de procedure en ziet toe op een juiste informatievoorziening richting betrokken patiënten en zorgprofessionals. Je stemt af met de onafhankelijke klachtenfunctionaris;
  • Je draagt zorg voor een adequate inrichting van het registratiesysteem (Corpio) en ziet toe op een juiste registratie van meldingen, afhandeling en verbetermaatregelen;
  • Je analyseert de aard van de geregistreerde klachten en incidenten met verbetermaatregelen en verwerkt deze tot conclusies en aanbevelingen.

Jij bent:
Een zorgvuldige procesbewaker, goed in plannen en organiseren. Je bent integer, kunt je goed inleven in anderen en weet tact, overtuigingskracht en flexibiliteit in te zetten om je doel te bereiken. Je geeft niet snel op. Je hebt goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Verder heb je een afgeronde HBO-opleiding en minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie binnen de gezondheidszorg. Je kennis en ervaring van de kwaliteitsprocessen in de eerstelijnszorg neem je mee om de verbinding te leggen tussen kwaliteit en het primaire proces. Kunnen werken met NPA-systematiek is een pré.

Wij bieden:

  • Een dienstverband voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband bij goed functioneren;
  • Een veelzijdige functie in een groeiende organisatie met korte lijnen;
  • Een prettige en positieve werksfeer;
  • Salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn gebaseerd op de CAO Huisartsenzorg, schaal 7 (min. € 3.099,- en max. € 4.074,- bij fulltime, afhankelijk van kennis en ervaring).

Interesse?
Stuur dan voor 12 juli a.s. je CV en motivatie per e-mail naar hr@unicum-huisartsenzorg.nl. De vacature staat open voor in- en externe kandidaten. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang. Voor meer informatie over UNICUM kun je terecht op www.unicum-huisartsenzorg.nl. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Priscilla de Roo, directeur huisartsenspoedposten, via 085-8772258.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

 

Meer over de organisatie
UNICUM is de regio-organisatie van en voor de huisartsen in Zuidoost-Utrecht (regio ZOU) en Zuidwest-Utrecht (regio Lekstroom). De aan UNICUM verbonden huisartsen hebben zich verenigd om gezamenlijk hun ambities waar te maken: mensen 7x24 uur voorzien van goede zorg en ondersteuning in de eigen omgeving waarbij de patiënt uitgangspunt is. Dichtbij en in samenwerking met onze ketenpartners in wijk, gemeente en regio.

Om dit te realiseren werken de huisartsen intensief samen in een multidisciplinair netwerk van (zorg)professionals in praktijk, wijk, gemeente en regio. De samenwerking is gericht op het bevorderen van de eigen regie, autonomie en kwaliteit van leven van mensen. Naast deze gemene deler zijn er per regio accenten gelegd en aandachtspunten benoemd, afhankelijk van de lokale situatie.

Doel van de UNICUM-werkorganisatie is om huisartsen in praktijk, wijk en regio – in brede zin – te ondersteunen bij wat zij nodig hebben om hun regioplannen te realiseren.

De werkorganisatie bestaat uit een team van enthousiaste en professionele medewerkers. Zij werken nauw samen met zorgprofessionals in bijvoorbeeld vakcommissies en werkgroepen. Het kantoor van UNICUM is gevestigd in Bilthoven.

Sinds 1 juli 2020 zijn de huisartsenspoedposten van Nieuwegein en Zeist onderdeel van de huisartsenorganisatie UNICUM. Hierdoor wordt de belofte van 7x24 uurs zorg waargemaakt.

 

Publicatiedatum: 9 juni 2021